MODELARE VIDEO

Modelarea video este o metodă vizuală de predare, care constă în observarea de către copil a unui video, în care este redat modelul unui comportament țintă sau a unei abilități , iar apoi copilul imită comportamentul/abilitatea observată. Este o metodă nouă de lucru în terapia copiilor cu autism sau cu alte întârzieri de dezvoltare, încă foarte puțin folosită la noi în țară.

Pornind de la cercetările psihologului contemporan Albert Bandura care a pus bazele teoriei observaționale, modelarea video are la bază numeroase studiii care -și au originea în ideea că oamenii, și în special copiii, învață observându-și semenii. Achiziționarea unui comportament se poate face prin simpla observare a celuilalt, în timp ce execuția comportamentului achiziționat depinde în mare parte de consecințele comportamentului modelului.

Folosirea tehnologiiilor, pentru a învăța noțiuni, comportamente și chiar abilități sociale este din ce în ce mai răspândită în terapia persoanelor cu TSA, deoarece s-a observat că acestea interacționează mai bine interfețele tehnice decât cu oamenii, procesul educativ fiind mai eficient.

Modelarea video este una dintre cele mi eficiente metode pentru predarea aptitudinilor sociale și a comportamentelor țintă a copiilor. Achizițiile privind comportamentele sociale și de limbaj care pot fi predate utilizând modelarea video sunt: limbajul receptiv, limbajul expresiv, achiziții academice și funcționale, comportamente de interacțiune socială, cereri spontane, achiziții pentru joc, perceperea emoțiilor celorlalți.

În școala noastră această metodă a început a fi utilizată, în cadrul proiectului Erasmus +, My work is my Future , în anul 2015. Mai jos puteți urmări o serie de exemple video, create în cadrul proiectelor:

https://myworkismyfuture.eu/ro/

Link Youtube activitate Chitia Catalin – modelare video

Video scenario Ecological sorting – social skills

Video scenario Traffic lights – social skills

Video scenario Setting the table – self care skills

Video scenario Sorting colors – academic skills

Video scenario LOTTO – academic skills

Video scenario LOTTO2 – academic skills

Video scenario LOTTOall – academic skills

Video scenario Matching colors1– academic skills

Video scenario Matching colors2– academic skills

Video scenario Matching colors3– academic skills

Video scenario Matching colors4– academic skills

Video scenario Matching colors all – academic skills

Video scenario Making a card – Quilling – motor skills

Video scenario Little animals1 – Paper folding – motor skills

Video scenario Little animals2 – Paper folding – motor skills

Video scenario Little animals3 – Paper folding – motor skills

Video scenario Cube game – academic skills

Video scenario Milk with cocoa – self care skills

Kinetotherapy – exercises for deficitary motion, monoparesis and other deficiencies

corrective exercises for the vicious postures 

exercises to form the reflex to place the foot on the ground

exercises to prevent the foot muscle  contracture

exercises to prevent the retractures and contracture

PHOTO INSTRUCTIONS – LINKS TO SLIDESHARE

CSEI ALEXANDRU ROSCA LUGOJ

Prezentare cu privire la implementarea metodei modelării video și a schemelor de imagini la clasa pregătitoare, incluzând activități cu întreaga clasă, dar și individuale, suportul foto și video pentru aplicarea metodei, monitorizarea implementării și prezentarea studiilor de caz.

http://prezi.com/cibkllwlgixy/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share  

– link cont scoala

ROMANIAN TEAM:

Paper molds – videoscenario

Plasticine modeling – videomodeling activity

ITALIAN TEAM:

Draw a tree – videoscenario

Puzzle Seasons – videoscenario verbal English